Com Hem aktiveras 1 oktober!

Com HemFör er som byter tjänsteleverantörsavtal till Com Hem – det startar söndag 1 oktober.

Det innebär att Boxer kopplar ner er tidigare tjänst och Com Hem kan därefter ta över internetdistributionen. Skiftet sker den 1 oktober efter midnatt mellan lördag och söndag.

Börja med att ansluta Com Hem router till mediaomvandlaren. Anslut er Com Hem TV box till router med nätverkskabel och anslut TV med HDMI kabel.

  • För de kunder som tidigare inte haft Boxer kommer tjänsterna att aktiveras automatiskt och skiftas till Com Hem vid dygnskifte till 1 oktober.
  • För tidigare Boxerkunder finns inte den automatiska skiftningen så om det inte fungerar på söndag förmiddag så får man ringa kundsupport 90 222 och be att Com Hem aktiverar tjänsten på er fastighet.
  • Telefon fungerar bara via Com Hem router. Nummerflytt tar 2 veckor pga ångerrätt. Vill man skynda på aktivering av telefon så kan man ringa 90 222 och be att kundsupporten snabbar på nummerbyte.
  • Man får också ett tillfälligt nummer 2017-10-01 av Com Hem tills nummerflytten är helt klar. Telefonin är knuten till Com Hems Router. Går ej att använda med annan utrustning.
  • TV mottagning kan ske via Com Hem TV box kopplad till Com Hem router med även via annan router.

För er som ännu inte fått utrustning från Com Hem:

  • Er nya internetanslutning från Com Hem kan användas och åtkomst finns direkt på mediaomvandlaren eller via en router.
  • Internetuppkoppling via Boxerroutern fungerar även med Com Hem som internetleverantör.
  • För TV mottagning från Com Hem behöver ni TV boxen från Com Hem.
  • Det går även att titta på Com Hems alla TV program i Bas paketet via Com Hem Play.

Mer info på https://www.comhem.se/tv/comhemplay

Har ni funderingar eller problem kan ni skicka era frågor till christer.pson62@gmail.com

Rapportera problem eller störningar till fiberföreningen så vi gemensamt kan meddela Com Hem.

Styrelsen