Vid störningar på din bredbandsanslutning så kontaktar du din tjänsteleverantör för internet, telefon eller TV tjänst. Om felorsak är att fibernätet har störning så kontaktar tjänsteleverantören vår kommunikationsleverantör iTUX som vid behov kontaktar fiberföreningens support för fibernätet.
Det kan vara bra att först kolla om det finns information om pågående arbeten eller kända störningar som håller på att åtgärdas. Se länkar nedan.
Tjänsteleverantör Tele2 (iTUX som nätleverantör) https://www.tele2.se/kundservice https://www.tele2.se/kundservice/installationsguide Tele2:s kundservice 90 222 Vardagar: 08 – 19 Lördag: 09 – 15 Söndag: Stängt Helgdagar mån-fre: 09 – 15 Avvikelser: Påskafton, Midsommarafton, Julafton, Nyårsafton: 9 – 14
Kontakta din områdesansvarige om du behöver hjälp.